viernes, 22 de marzo de 2013

DIFERÈNCIA ENTRE SUPORT DIGITAL I RECURS EDUCATIU

La reflexió d’avui es basa en el que he pogut veure als diferents centres educatius on he realitzat pràctiques al llarg de tot el grau. Pel que fa a les TIC, he vist com no sempre se’n fa un ús adequat o, directament, no se’n fa ús tot i que es digui que si. M’explicaré millor... El que vull dir és que, a vegades, molt centres o molts mestres semblen enorgullits de dir que fan ús de les TIC a les seves escoles o aules. Ells estan completament convençuts de fer-ho però... què entenem realment per fer ús de les TIC? Segons la meva opinió, cal diferenciar entre quan realment fem un ús educatiu de les TIC i quan, simplement, les fem servir com a suport digital o tecnològic per a les nostres explicacions. Per exemple, tal com ja he explicat anteriorment, vaig fer una sessió de la meva UD amb ipads a l’escola però també he fet sessions utilitzant les TIC com a simple suport. Aquest és el cas d’una notícia que vaig presentar als nens sobre la “desaparició” del planeta Plutó del sistema solar. Vaig fer ús de les TIC però només per a ensenyar-los la notícia ja que vaig considerar del tot innecessari imprimir 26 vegades la notícia i mal baratar paper. Hi ha mestres que d’aquesta situació que he exposat en dirien “fer ús de les TIC” però, segons el meu punt de vista, aquest no és un ús educatiu sinó de simple suport.

No hay comentarios:

Publicar un comentario